بهترین روش درمان واریس چیست؟

درمان فوق تخصصی و فوری واریس توسط فوق تخصص عروق

جراحی واریس با لیزر - درمان واریس با روش RF - درمان فوق تخصصی واریس

معمولا مشکلات سیستم گردش خون که شامل ورید شریان و مویرگ ها می شود، جراحان عروق تشخیص می دهند و جهت درمان آنها با روش های مختلفی اقدام به کار می کنند. پزشکانی که در این دسته قرار دارند، در کنار رویکردهای کم تهاجمی برای درمان مشکلات مزمن وریدی از رویکردهای تهاجمی هم استفاده می نمایند. این دسته از پزشکان برای درمان مشکلات سیستم لنفاوی مثل انسداد مسیر لنف ، ادم لنفاوی و پای فیلی تخصص بالایی دارند. در حقیقت بیماران با مشکلات وریدی مزمن مثل لخته خون در پا و یا زخمهای وریدی تنها باید به چراحان عروق مراجعه نمایند.

دکتر اردلان سلیمانی با داشتن مدرک فوق تخصص عروق و سابقه بالا در درمان بیماری واریس سالهاست به درمان بیماری های عروقی می‌پردازند.

جهت اخذ نوبت و بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های مرکز واریس جراح کلینیک تماس حاصل فرمایید  

علایم و نشانه های واریس

درمان مویرگی واریس با لیزردرمان واریس با لیزرلیزر واریس

spider vein یا مویرگ رگهای واریسی که با نام مویرگ عنکبوتی نیز شناخته می شوند در پوست صورت، بازو، پاها وهرجای دیگر ممکن است که ظاهر شوند. یکی از بهترین و کارآمد ترین روش ها برای برطرف‌کردن مویرگ‌های عنکبوتی درمان مویرگی واریس با لیزر است. در این مطلب ما به بررسی درمان مویرگی واریس با لیزر که از جمله خدمات فوق تخصصی ارایه شده در مطب ما است، می پردازیم. درمان مویرگ های واریسی با لیزر در هر سنی می تواند انجام گیرد و از آنجا که عوارض درمان با این سبک درمانی بسیار کم است روشی کارآمد برای همه سنین می باشد. چرا رگ‌های واریسی در پا ایجاد می شوند؟ نارسایی مزمن وریدی، علت اصلی بروز مویرگ های عنکبوتی یا واریسی در پا می باشد. این مساله زمانی رخ می دهد که خون به سمت قلب سخت باز می گردد. در چنین شرایطی خون در رگ‌ها جمع می گردد و این مساله با توجه به‌شدت درگیری منجر به ایجاد درد در ناحیه مدنظر می گردد. این دردها عمدتا به صورت ضربان دار و همراه با خستگی در بیمار رخ می دهند. با در نظر گرفتن شرایط مختلفی که افراد دارند، می توان گفت که دلایل مختلف و متفاوتی وجود دارد که می‌تواند باعث گسترش رگ‌های واریسی گردد.

از جمله‌ی این دلایل می‌توان به موارد متعددی اشاره داشت که از جمله آنها می توان به ازدیاد سن، بارداری، تغییرات هورمونی یا افزایش وزن اشاره داشت. باید در این زمینه گفت که حتی اشخاصی که نیاز به ایستادن یا نشستن به مدت طولانی دارند نیز ممکن است که دچار رگ‌های واریسی شوند. درمان مویرگی واریس با لیزر در بیشتر موارد و تحت نظارت حرفه‌ای، یک روش درمانی بسیار مناسب برای بیمارانی است که از رگ های واریسی رنج می برند. نتایج به دست آمده از این روش درمانی عموما بسیار قابل توجه و چشم گیر می باشد و بیماران عموماً رضایت بالایی از این روش درمانی دارند.

ممکن است مشکل واریس از منظر برخی افراد، جزو مسائل زیبایی به نظر بیاید ولی در واقع باید گفت که این مساله جنبه پزشکی دارد و ممکن است نشانه ای از یک بیماری یا مشکل جدی برای سلامتی فرد باشد. هر زمانی که معلوم گردد هیچ  مشکل و مساله اساسی در مورد سلامتی شخص نیست، می‌توان از یک برنامه درمانی بهره گرفت. پس به این نکته توجه کنید که وضعیت رگ‌های واریسی را نباید خیلی پیش پا افتاده در نظر گرفت. اگر شما متوجه علائم واریس در خود شده‌اید، مشورت با پزشک خود را در اولویت کاری خود قرار دهید چونکه ممکن است تأخیر در درمان، شما را دچار عوارض جدی دیگری نماید.

مراقبت های حمایتی

برای بهبود گردش خون در پاها راهکارهای زیر مفید می‌باشند.

  • ورزش

  • بالا نگه داشتن پاها

  • اگر برای مدت طولانی می نشینید، هر 30 دقیقه بلند شوید و راه بروید

  • اگر برای مدت طولانی می ایستید، هر 30 دقیقه استراحت کنید

  • از حمام آب گرم به مدت طولانی خودداری کنید

با این نکات می توانید از بروز وریدهای واریسی و عنکبوتی جلوگیری کنید البته توجه کنید که با انجام این کارها نمی توانید از شر ورید های موجود خلاص شوید.

جوراب های واریس

این جوراب ها فشار مداومی را برای کمک به انتقال خون به قلب وارد می کنند. فشار ثابت باعث کاهش تورم در قسمت پایین ساق پا می شود و خطر ابتلا به لخته خون را کاهش می دهد. گرچه هنوز وریدهای پا قابل رویت می مانند. در اینباره دکتر سایز مناسب جوراب واریس را برای شما تعیین می کند.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی واریس، از جمله مرسوم ترین روش های درمان وریدهای واریسی پا می باشد. با گذشت سال ها، این روش بهبود پیدا کرده و ایمن تر شده و نتایج بهتری به بیماران می دهد. امروزه متخصصین از این روش برای درمان وریدهای عنکبوتی و واریسی کوچک استفاده می کنند.

لیزر درمانی واریس

درمان واریس با لیزراخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لیزر یک پرتو نور بسیار متمرکز می باشد و گرمای لیزر می تواند منجر به به وجود آمدن بافت اسکار گردد و بدین شیوه بسته شدن ورید صورت می پذیرد. وقتی که رگ منبع خونی خود را از دست می دهد، می میرد و در نتیجه پس از حدود یکسال این رگ مرده از بین می رود. درمان واریس پا با لیزر مزایای خاص خود را دارد، که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

رادیوفرکانسی (RF)

این روش و درمان لیزر اغلب جایگزین جراحی می شوند. در حقیقت این دو روش درمانی در داخل ورید برای از بین بردن واریس ها عمل می کنند. از لیزر داخل وریدی عموما برای درمان ورید های عنکبوتی و ورید های واریسی کوچک استفاده می گردد. از رادیوفرکانسی عموما برای درمان واریس های بزرگتر استفاده می شود.

کارآمدی روش‌های جدید درمانی

– لیزردرمانی به روش آندوواسکولار لیزر EVLA

-درمان به روش آندوواسکولار رادیوفرکانسی

-تلفیقی از روش های لیزر درمانی آندوواسکولار (لیزر واریس پا یا رادیوفرکانسی) همراه با فلبکتومی

زمانی که طول می کشد تا بهبودی در هر یک از این روش های ذکر شده حاصل گردد، تا حدودی با هم فرق می کند. البته مساله حائز اهمیت این است که روش های درمانی در کلینیک ما به صورت سرپایی انجام می شود و بین 20 دقیقه تا حدود 1 ساعت زمان برای انجام این فرایند وقت نیاز است.

روش های جدید درمان کارایی بالاتری را به ارمغان می آورد. لیزر واریس و یا روش رادیوفرکانسی رویکرد جدیدی است که به بیماران دچار واریس طنابی برای رهایی از درد پا و بهبود ناراحتی های ناشی از نارسایی های وریدی کمک می کند. اینکه دقیقا کدام رویه برای درمان واریس طنابی بیمار مناسب است، بستگی زیادی به مهارت پزشک در روشی که انتخاب می کند دارد. در حقیقت تنها فرق قابل توجه بین این دو روش، استفاده از دو منبع انرژی حرارتی متفاوت برای حذف رگ می باشد. منبع انرژی در شیوه لیزر درمانی لیزر است که همان اشعه بسیار متمرکز از جنس نور می باشد و در شیوه RF همان امواج رادیویی می باشد. لازم به ذکر است که هر دوی این روشها بی ضرر و مورد تأیید مجامع علمی است.

هزینه درمان واریس پا با لیزر در مطب ما چه قدر است؟

هزینه عمل لیزردرمانی واریس به عوامل مختلفی بستگی دارد، در این راستا برای دریافت هزینه و رزرو وقت در مطب تخصصی ما با شماره 02188339316 تماس بگیرید.

دکتر اردلان سلیمانی از جمله برترین جراحان فوق تخصص عروق در تهران می باشند. ایشان تمرکز خود را بر روی درمان بیماری های عروقی بالاخص واریس (حتی انواع کاملا حاد و وخیم) گذاشته اند و در این زمینه با توجه به مجوز حرفه ای پزشکی‌شان موفق به کسب رضایت کامل بیماران شده اند. برای شروع درمان همین امروز می توانید با بخش پذیرش تماس و وقت ویزیت بگیرید.